Írta: TheScouser 2012. febr. 22. 18:24
Nem mindennapi mérkőzésre készül a Liverpool: öt év után újra döntőbe jutott egy kupasorozatban, ami az elmúlt idények hullámvölgye után hatalmas sikerként könyvelhető el. A nagy eseményre mi is több poszttal melegítünk: első körben összeszedtünk néhány érdekességet a Ligakupával kapcsolatban.
A Ligakupáról
Érdekes, hogy a Ligakupa 1960/61-es rajtja ellenére a Liverpool képtelen volt megnyerni a egészen 1981-ig - ezt részben az is magyarázza, hogy a második számú angol kupasorozat bizony már alapításakor sem örvendett túl nagy népszerűségnek. A legtöbb top csapat például részt sem akart venni benne, őket aztán a UEFA-kupát érő győzelemmel vették rá az indulásra. A Ligakupa egyébként különleges pozíciót foglal el a európai társai közt: csak ez, illetve francia megfelelője a Coupe de la Ligue győztese indulhat(ott) a KEK-ben/UEFA-kupában/EL-ben.
A döntőről
A döntőt 1967 óta a Wembleyben rendezik, a stadion felújítása idején viszont a Cardiffban található Millenium Stadium vette át ezt a szerepet. Ezzel kapcsolatban további érdekesség, hogy 1997-ig döntetlen esetén a hosszabbítás után nem büntetők, hanem újrajátszás következett, amelyeket egy, a Wembleytől eltérő semleges pályán kellett lejátszani (így esett meg, hogy 1978-ban az Old Traffordon nem a United, hanem a Nottingham Forest vert meg minket).
A Liverpool rekordjairól
A Liverpool 80-as években négyszer (1981 és 1984 közt zsinórban) is megnyerte a sorozatot, majd csaknem 10 évnyi szünet után 1995-ben, 2001-ben és 2003-ban - összesen tehát hétszer emelhette magasba a trófeát. A legtöbb győzelem mellett a legtöbb döntővel is mi büszkélkedhetünk, szám szerint 10-zel (11-gyel, ha a vasárnapit is hozzávesszük). A legnagyobb gólkülönbségű mérkőzést is a Liverpool játszotta (a West Hammel holtversenyben): 1983-ban 10-0-ra vertük a Fulhamet.
A legtöbb egyéni sikert (öt darabot) Ian Rush tudhatja magáénak, aki Emile Heskey mellett a döntők számában is csúcstartó (hat darab). Rush ráadásul egy brutális, 49 gólos rekordot is tart a sorozatban (Geoff Hursttel együtt).
A Liverpool által játszott döntők eredményei időrendi sorrendben:
1977/78: a Nottingham Forest 1-0-ra győz az újrajátszásban
1980/81: a Liverpool 2-1-re győz a West Ham ellen az újrajátszásban
1981/82: a Liverpool 3-1-re győz a Tottenham ellen hosszabbításban
1982/83: a Liverpool 2-1-re győz a United ellen hosszabbításban
1983/84: a Liverpool 1-0-ra győz az Everton ellen az újrajátszásban
1986/87: az Arsenal 2-1-re győz rendes játékidőben
1994/95: a Liverpool 2-1-re győz a Bolton ellen rendes játékidőben
2000/01: a Liverpool büntetőkkel győz a Birmingham ellen
2002/03: a Liverpool 2-0-ra győz a United ellen rendes játékidőben
2004/05: a Chelsea 3-2-re győz hosszabbításban
A visszajutásról
A sorozat döntőjébe tehát 7 év után jutott vissza a Liverpool, a Wembleyben viszont már majdnem 16 éve nem járt: utoljára az 1996-os FA-kupa döntőjének kapcsán játszott itt a csapat (fehér öltöny, Cantona-gól) - ezen a mérkőzésen lépett utoljára pályára Ian Rush.

Az idei évről
A Liverpool a 2011/12-es Ligakupa-kiírásban eddig hat meccset játszott, ebből ötöt megnyert, a legutolsó pedig 2-2-es döntetlent ért el. A hat meccsen hét játékos összesen 12 gólt rúgott, a cserekapusok és Fabio Aurelio kivételével pedig szinte minden kerettag pályára léphetett legalább egyszer.
A 2011/12-es eredmények időrendi sorrendben:
Augusztus 24: 3-1-es győzelem az Exeter ellen. Gólszerzők: Suárez, Maxi, Carroll
Szeptember 21: 2-1-es győzelem a Brighton ellen. Gólszerzők: Bellamy, Kuyt
Október 28: 2-1-es győzelem a Stoke ellen. Gólszerző: Suárez (2x)
November 29: 2-0-ás győzelem a Chelsea ellen. Gólszerzők: Maxi, Kelly
Január 11: 1-0-ás győzelem a Manchester City ellen. Gólszerző: Gerrard (büntető)
Január 25: 2-2-es döntetlen a Manchester City ellen. Gólszerzők: Gerrard (büntető), Bellamy
Eddig 47 komment érkezett

-
szederbokor
2012. 02. 22. 19:03
[1]
-
nagytoti
2012. 02. 22. 19:43
[2]
Akkor most '78-ban Nottingham, vagy Northampton?
-
nagytoti
2012. 02. 22. 19:46
[3]
;) (Lemaradt, nem kötekdni akarok természetesen.)
-
sucre
2012. 02. 22. 19:57
[4]
Nincs mese, meg kell nyerni a kupát! :)
-
TheScouser
2012. 02. 22. 20:03
[5]
@nagytoti: Nottingham.:)
-
sucre
2012. 02. 22. 20:14
[6]
" Ezzel kapcsolatban további érdekesség, hogy 1997-ig döntetlen esetén a rendes játékidő után nem hosszabbítás, hanem újrajátszás következett"
www.liverpoolfc.tv/news/latest-news/league-cup-final-memories-1982
"Manager Bob Paisley ordered the Reds' players to remain on their feet during the break before the start of extra-time - and the gaffer's motivational techniques worked as Whelan grabbed his second on 111 minutes."
Szerintem csak büntetők nem volt '97-ig.
-
Madass
2012. 02. 22. 20:31
[7]
@szederbokor: hogy 300 ft lesz a borsodi és a jäger (együtt 550) és hogy united szurkoló a csapos. :-D
Egyébként már 20 fölött van a számláló.
@TheScouser: Benéztek ti is? ;-) -
TheScouser
2012. 02. 22. 21:35
[8]
@sucre Valóban.
-
liv76
2012. 02. 22. 21:45
[9]
En mar szervezem a Rage-be az embereket,ha valakinek van kedve Adan(Vajasag) nezni a merkozest az johet.Ja es a sor meg a Jager sokkal olcsobb:)))
-
liv76
2012. 02. 22. 21:45
[10]
Vajasag=Vajdasag,Delvidek
-
bag
2012. 02. 23. 4:47
[11]
És még egy tudnivaló:
Hogy a miénk lesz!
Mindegy, hogy bepattanó öngóllal, pocsék játék után, vagy büntetőkkel, vagy sok góllal egy a lényeg a Kupagyőzelem!
"A győzelem nem a legfontosabb, a győzelem egyszerűen minden!"
-
redandwhitekop
2012. 02. 23. 9:26
[12]
Sziasztok, nem tudom hogy kinél kell szólni, vagy hogy kell-e egyáltalán, de azért csak jelezném ,hogy részt vennék ezen a Maláta bisztrós meccsnézésen :)
-
urbandi84
2012. 02. 23. 10:03
[13]
@szederbokor: ezt a meccsnézést én is nagyon de nagyon adnám!
-
urbandi84
2012. 02. 23. 10:06
[14]
de azt tudjátok, hogy a unitedesek is itt nézik a meccseket?
-
Madass
2012. 02. 23. 10:33
[15]
@urbandi84: igen, most lesznek ott másodszor.
Az elsőre véletlenül odatévedtem egy szem Poolosként 20 mu-s közé, úgyhogy gyorsan be is szóltam nekik. :-D -
arage
2012. 02. 23. 10:54
[16]
Én is tervezek megjelenni a helyszínen! Már látom, remek hangulat lesz :-D
-
sucre
2012. 02. 23. 16:49
[17]
indavideo.hu/video/The_Road_to_Wembley
Érdemes megnézni. :)
-
p_berger
2012. 02. 23. 20:06
[18]
Egy kicsit off, de nagyon kiváncsi lennék a véleményetekre: most látom, hogy a Stoke az EL-ben 3 (HÁROM) mezőnyjátékos cserét ültetett a padra...
Ennek mi értelme van???
Nem lehet csak egyszerűen visszalépni az EL-től?
Mert az teljesen nyilvánvaló hogy semmi kedvük itt játszani (pláne nem továbbjutni).De akkor minek vannak ott? Nem értem.
-
gaben
2012. 02. 23. 22:13
[19]
@p_berger: eleg meglepo huzas volt Pulistol,hiszen buszkek voltak arra,hogy hosszu ido utan nemzetkozi meccseket jatszhattak. Valszinu nem hitt benne,h a Mestallaban nyerhetnenek. Parezer stoke fan rohadtul csalodott lehetett,h potyara koltottek egy rakas penzt a spanyol turara.Pedig csak 1 gol hatrany volt.. Allitolag inkabb az Anfieldi meccsre akarnak koncentralni!:)
-
nagytoti
2012. 02. 24. 7:49
[20]
@gaben: Igen, de az az Anfieldi meccs még 3 hét múlva lesz. Pihenhetnének a bajnokságban is, mert a BL-be nem jutnak be, az EL-t látjuk mennyire becsülik, kiesni nem fognak, nekik már tökmindegy, hogy ott mit produkálnak. Az EL-ben pedig még lett volna egy mákszemnyi esélyük játszani, továbbjutni, dicsőséget szerezni (kupát nyerni). Ez a kiscsapatnál is kisebbcsapat hozáállása. Nem vagyok Stoke drukker, de még én is csalódott vagyok.
Van viszont egy sokkal nagyobb probléma. Az angol csapatok jószarul szoktak muzsikálni az EL-ben, és a BL-ben is lassan, de biztosan elkezdtek gyangülni. Ez a folyamat odáig vezethet, hogy hamarosan lehet, hogy már csak 3 angol csapat indulhat a BL-ben. Különösen úgy, hogy a jóságos Platini bácsi vigyorogva kap majd az alkalmon. Nem tudom az UEFA mikor vizsgálja felül a kvótákat, de én tartok ettől. -
chrisred
2012. 02. 24. 8:42
[21]
@p_berger: Ha visszalépnek, akkor eltiltást kapnak meg valami büntetést is a szövetségtől.
-
chrisred
2012. 02. 24. 8:50
[22]
@nagytoti: Hogy érted, hogy mikor vizsgálják felül a kvótákat? A csapatok koefficiense, amik alapján az országok ranglistája készül, teljesen nyilvános.
kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2012.html
Az EL nem a topbajnokságok csapatai számára megfelelő torna, gyakorlatilag Európa Carling Cup-ja, a másodvonalbeli országok élcsapatai számára jelent kihívást, akiknek a BL túl erős, hogy nyerési esélyeik legyenek. Teljesen egyértelmű, hogy egy angol csapat sem veszélyezteti azzal a bajnoki szereplését, hogy túl nagy energiát fordít rá.
-
p_berger
2012. 02. 24. 9:23
[23]
@chrisred: Akkor át kellene a szövetségnek gondolnia, hogy kit indít el. Nehogy már egy nemzetközi kupaindulás büntetés legyen ???
-
nagytoti
2012. 02. 24. 10:00
[24]
@chrisred: Igen, de a Stoke semmivel nem kerül hátrányosabb helyzetbe, ha megpróbál valamit alkotni az EL-ben, mert nekik tökmindegy, hogy 8. vagy 11. helyen végeznek. Emiatt a mentalitás miatt teljesen esélytelenek arra, hogy valaha nagyobb csapat váljék belőlük, elveszik maguktól az esélyt, hogy valami történelmük legyen. Mert ha a fakupa döntőjére spórolnának, akkor megérteném, csak szimplán nem értenék vele egyet. De így...
-
chrisred
2012. 02. 24. 10:15
[25]
@p_berger: Kötött szabályai vannak, hogy melyik csapat indulhat.
-
chrisred
2012. 02. 24. 10:21
[26]
@nagytoti: De nekik nem tökmindegy, hogy a 8. vagy a 11. helyen végeznek, illetve inkább az nem, hogy milyen kép alakul ki róluk. A bajnoki meccseiket az egész világ látja, az EL-ről pedig mindenki tudja, hogy egy muszáj kupasorozat. Az anyagi lehetőségeik, az erőforrásaik azt engedik meg, hogy heti egy meccsre tudjanak tisztességgel felkészülni. A bajnokság a cél, ami miatt egy csapat belekezd a szezonba, arra adja el a szezonbérleteit, annak a bevételéből él, a kupa egyfajta bónusz.
-
nagytoti
2012. 02. 24. 11:02
[27]
@chrisred: Így gyönyörű kép alakult ki róluk. Eddig csak azt gondoltuk trollfocit játszanak, most már beszari alakulatnak is tartja őket a fél világ. Persza ha meghányták-vetették, és úgy látják, hogy az EL-ben megpróbálni továbbjutni hátrány, akkor jogukban áll, de szerintem a játékosoknak és a szurkolóknak nem az az álma, hogy 8. helyen végezzenek a bajnokságban, hanem hogy minél tovább jussanak, nagy meccseket játsszanak egy tornán, esetleg megpróbálják megnyerni. A Fulham megpróbálta annak idején, mindenki a lábuk elé borult. De valószínűleg az én hibám, az idealistáé, hogy ez a hozzáállás nekem ennyire ellenszenves :)
-
p_berger
2012. 02. 24. 11:10
[28]
Valóban érdekes ez a Fulham párhuzam...
Vajon nekik miért érhette meg?Mondjuk a csoportkörben egyszer már a komplett B csapattal állt fel idegenben a Stoke - ahhoz képest mondjuk nem is játszottak rosszul, de persze kikaptak.
-
p_berger
2012. 02. 24. 11:12
[29]
Egyébként pedig azért lovagolok itt az EL-en, mert - legyünk őszinték - ha jövőre valamire van esélyünk nemzetközi téren, akkor az talán ez. Kérdés, hogy kellene-e nekünk?
-
chrisred
2012. 02. 24. 11:35
[30]
@nagytoti: Na, ugye milyen jó lett volna, ha nem küldjük el tavaly Hodgsont? Lett volna egy olyan csapatunk, amelyiknek mindegy, hogy a 8. vagy a 11. helyen végez a bajnokságban, de a Braga ellen kitett volna magáért.
-
TheScouser
2012. 02. 24. 11:39
[31]
@p_berger: Szerintem szükség van az EL-re, leginkább azért, mert baromi jó lehetőséget biztosítana a fiatalabb kerettagoknak. Eccleston, Coady, Sterling, Suso, Silva, Adorján - mind olyan játékos, akik esélyt kaphatnának egy olyan sorozatban, amit ők halálosan komolyan vennének (bizonyítási lehetőség, együtt játszanának az idősebbekkel, mégis csak egy európai sorozat, meccsek az Anfielden), a klub szempontjából viszont egyáltalán nem lenne baj, ha kiesnénk belőle.
Személy szerint teszek rá, hogy megnyerjük-e vagy sem. Egyedül 2009/10-ben érdekelt ez a sorozat, de akkor átugrottuk a szörnyűséges csoportmeccseket, és utána fasza kis meccseket játszottunk az Anfielden (Lille, Benfica, AtM)
-
chrisred
2012. 02. 24. 11:39
[32]
@nagytoti: Ahogy a szerencsétlen Spurs is úgy járt, hogy hiába menetel a bajnokságban, az egész világ arról beszél, hogy a Rubin Kazany meg a PAOK hogy megalázta őket az EL csoportkörben. :)
-
chrisred
2012. 02. 24. 11:46
[33]
@TheScouser: Igen, akkor abban a faramuci helyzetben voltunk, hogy a szezon korábbi szakaszában kapott pofonok miatt nem engedhettük meg magunknak, hogy feladjuk az EL-t. Bármennyire is rosszul jött a negyedik helyért vívott küzdelemben a plusz energiapazarlás, csak azzal bizonyíthattuk be, hogy a BL kiesésünk csak véletlen volt, ha félkézzel végigverjük az EL mezőnyt.
-
Balázs80
2012. 02. 24. 12:16
[34]
Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nekem ez az EL baromira lapos. Volt régen KEK, meg UEFA kupa egyből egyenes kieséses szakasszal. Meg a BEK, ahol tényleg csak a bajnokok indulhattak. Ne ezeknek volt súlya szerintem.
Aztán vmelyik nagyokos kitalálta, hogy ha több meccset játszanak a csapatok az mennyivel jobb lesz.
Felhígult a BL, lett ez a EL (volt még vmi két csoportkörös baromság is az EL előtt, ha jól emlékszem), s orrba szájba nyomatják a meccseket a csapatok, kb teljes érdektelenségben (főleg az EL-re igaz ez).
Az UEFA több éves drágalátos és kemény munkájának meg lett a gyümölcse...és ezért még fizetést is kapnak, bah.
-
Balázs80
2012. 02. 24. 12:19
[35]
Hogy a témához is hozzászóljak, hétvégén remélem nem esünk az Arsenal hibájába és nem becsüljük le az ellenet. Én nagyon kemény meccset várok, szoros csatát, kis arányú 'pool győzelemmel. Mondjuk 2-1.
-
stevieg18
2012. 02. 24. 12:20
[36]
Would Liverpool fans prefer to win the League Cup or finish in a Champions League qualifying place this season? (SG facebook page)
win league cup - 656 szavazat
top four finish 2027 szavazat -
bendeguzzzz
2012. 02. 24. 12:20
[37]
@Balázs80: Én is így látom. Egyszerűen nem tudom magam rá venni, hogy leüljek és ilyen nívótlan meccsek nézésére kényszerítsem magam. A már említett 2009/2010-es szetont leszámítva, ugyanígy voltam a Liverpool EL meccseivel is.
Az UEFA-kupa még simán élvezhető sorozat volt.
-
nagytoti
2012. 02. 24. 12:52
[38]
@chrisred: Szerintem egyik párhuzamod sem találó.
A Stoke-on nem segít semmiféle edzőcsere, mert ők ennyit tudnak. Nálunk azért lendített valamit a dolgokon Hodgson elküldése. Nekik az idei szezon se nem rosszabb, se nem, mint amit elvárhatnak maguktól, nekünk meg a tavalyi szezon első fele betonszar volt. A Stoke Hodgson-minőséget képvisel, mi azért nem.
A Tottenhamnek meg vannak akkora céljai, ami mellett az EL nyűgnek tűnik, a Soke-nak viszont nincsenek. (Bár kíváncsi leszek, a Tottenham vajon a BL-t vagy a bajnokságot fogja feláldozni novemberben.) -
szederbokor
2012. 02. 24. 12:57
[39]
@bendeguzzzz: Egyet értek, az UEFA-kupa valahoggy jobb volt. Lehet csak a nosztalgia miatt, de akkor is minőségibbnek tűnik, mint most ez.
Valamelyik nálam nyilván okosabb kommentelő írta az nst-n még régen, hogy, ha a BL-ben mozgó pének 10%-át áttolnák az EL-be, és az EL-győzelem automatikus BL-főtáblát jelentene, sokkal komolyabban vennék a csapatok a sorozatot. A BL nem vesztene sokat a -10%-kal, de az EL-ben ez +25-30%-os növekedést jelentene. A 32-es tábláról meg egy helyet gond nélkül fel lehetne szabadítani, vagy ha azt nem, az előtte lévő selejtezőkörből mindenképp. Nem nagy ördöngősség mégis nagyon hasznos lehetne.
Arról nem beszélve, hogy az EL-es korong amit a mezekre raknak milyen kegyetlen ronda. Pl egy ManCitynél kifejezetten megalázó, de a mi mezünkön se volt szebb... -
szederbokor
2012. 02. 24. 12:59
[40]
@szederbokor: elnézést az elütésekért, természetesen *valahogy és *pénzek vannak odaírva (:
-
chrisred
2012. 02. 24. 13:07
[41]
@nagytoti: Szerintem a Stoke-nak is lehetnek olyan céljai, ami mellett az EL eltörpül. Egy hónapja ikszeltek velünk az Anfielden és közvetlenül mögöttünk álltak. Azóta sorozatban négy vereség, és már a kieső zóna előtti még biztonságos helyek egyikére csúsztak vissza. Ugyan még kilenc pontra vannak a 18. helytől, de azért nem árt odafigyelniük.
Nem értem, milyen Stoke-Hodgson párhuzamról van szó. Hodgsonról bebizonyosodott, hogy a csapata azért volt olyan jó erőben az EL kieséses szakaszban, mert a bajnokságban egyszerűen képtelen kihozni belőlük a maximumot.
-
chrisred
2012. 02. 24. 13:33
[42]
@szederbokor: Elég értelmetlennek látom. Ahogy az is értelmetlen volt, hogy az FA kupa győztese is indulhasson a BL-ben. Ezek olyanok, mintha lottón sorsolnának ki BL helyet.
Régen, az európai kupák klasszikus korszakában lényegében csak az érintetteket érdekelték a kupameccsek, a semleges nézők max megnézték a döntőket. Ezért simán futhatott egymás mellett akár három egyforma és hasonló szintű kupasorozat, jól elvoltak velük a bennük játszó csapatok. Amióta világszintű szórakoztató esemény lett a foci, az lett a cél, hogy ne három-négy tévés esemény legyen a nemzetközi kupaszezonban, hanem egész évben fusson. Így tömörítették egy kupába legjobbakat, a BL-be. Az lett az európai kupák "első osztályú bajnoksága". Ami még ezen kívül van, nem lehet más, csak másod- és harmadosztály.
A szabályok egyszerűek, szerepelj jól a hazai bajnokságban, legyél bajnok (az erősebb bajnokságok esetén legyél ott a két, három, négy "bajnok" között), és akkor szerepelhetsz az európai első osztályban is. Ha lemaradsz, akkor csak a másodosztályú bajnokság jut, ha egyáltalán kell neked.
-
nagytoti
2012. 02. 24. 14:21
[43]
A 30. hozzászólásban került elő. És nem is véletlen, mert Hodgsont és a Stoke-ot mintha csak egymásnak teremtették volna. Ugyanaz a kiscsapat-mentalitás. A Fulham meg azért nem szerepelt jól abban az évben a bajnokságban, mert ők a kettős terhelésre tényleg nem voltak alkalmasak, de ők tizenkilencre lapot húztak, és nagyon kevésen múlott, hogy nem jött be nekik. Az előtte való szezonban a (számukra) nagyon jó helyen végeztek, amikor csak a PL-re koncentráltak, Hodgson papa tényleg kihozta belőlük a maximumot, egy kicsit talán többet is.
-
nordsee
2012. 02. 24. 14:39
[44]
-
Pool01
2012. 02. 24. 15:20
[45]
@nordsee: Hát ez minden csak nem meglepő. Mondjuk tuti nem segít az önbizalmán, hogy már a válogatott keretébe se fér be, de ez van. Maradjon jó sokáig lokomotív játékos, és akkor kb vége is van a válogatottbeli karrierjének.
Azért kíváncsi lennék a cselszi szurkolók véleményére, hogy még mindig azt mondják-e, hogy a klubjuk nem játékostemető? Seva, Crespo, Torres, Benayun, Meireles, hogy csak haza beszéljek...
-
sucre
2012. 02. 24. 16:48
[46]
Ibe's első gólja. Ma egyébként gólpasszt is adott Morgan-nek.
-
szederbokor
2012. 02. 24. 17:46
[47]
@chrisred: A másodosztályból vajon nem lehet felkerülni az elsőosztályba? Amúgy meg aki végigjut az EL mezőnyén, az igenis képes komolyabb teljesítményt az asztalra tenni, mint pl a BATE vagy a Plzen a BL-ben.
Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá a bejegyzéshez. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.
Minden vörös fonat egy ember sorsa, amely a Liverpool Football Clubhoz kapcsolja őt. Ezek a fonatok adják ki azt a vörös szövetet, amelyet játékosaink a meccs előtt felhúznak, és amely egyben maga a klub történelme, jelene és jövője.
És amit még feltétlenül érdemes tudni (megelőzve, hogy Madass írja), a döntőt lehet nagy csoportban nézni a Maláta Bisztróban (Ráday és Mátyás utca sarkánál valahol), ahol az alapozás 2-kor kezdődik, a meccs 5-től, kivetítőn, HDstream-mel, angolul, külön teremben. Mit hagytam ki? :D